M a g a z i n e
M a g a z i n e
04.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
05.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
09.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
10.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
11.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
12.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
16.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
17.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
18.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
19.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
22.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
23.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
27.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
30.Dec 2021 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
02.Jan 2022 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
04.Jan 2022 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
05.Jan 2022 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
06.Jan 2022 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
15.Jan 2022 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
16.Jan 2022 | 8:00 pm
Der Mann der sich Beethoven nannte
06.Feb 2022 | 8:00 pm
Trickster Orchestra & Chor zur Welt

“Sounding Changes”

DATE: 2020/12/07

For the premiere of their new concert series “Disturbing the Universal,” the Trickster Orchestra and dramaturg Elisa Erkelenz presented a new daring experiment between thought, spoken word, and music: the Outernational Listening Session.

The orchestra invited two leading international scholars, Wendy M.K. Shaw (Freie Universität Berlin) and Timothy Morton (Rice University, Houston), to perform and improvise on themes of colonialism, decolonial change, and ecological transformation in dialogue with the musicians. 

Timothy Morton’s sonic material was constructed through thoughts on hyper-objects, beauty, and climate, while Wendy M.K. Shaw based her contribution on a story of music, wisdom, and healing by 10th-century Arabic philosopher Al-Farabi. As they spoke, both were interrupted by musicians who themselves started speaking through their instruments in order to create a multi-language, multimedia performed installation between spoken word, thought, and music.

Interested in the result? Click here!